Full-service industrieel ontwerp en business innovatie bedrijf

Onze diensten

Ideaology ontwerpt waarde. Op basis van feiten, creëren wij innovatieve producten en ervaringen die goed passen bij je klanten en je bedrijf.   

Wij staan bekend om onze verrassende en praktische oplossingen, zowel in grote complexe innovatietrajecten als voor kleinere uitdagingen. Dat komt omdat wij een kei zijn in multidisciplinariteit en ervaring hebben met verschillende sectoren. Wij bieden ondersteuning in het gehele ontwikkeltraject, van idee tot productie. Dat levert veel voordelen op.  

Hieronder staan de meest gevraagde diensten van Ideaology. Wij kunnen in overleg ook een aangepaste of gecombineerde activiteiten bieden; wij leveren maatwerk.   

Diensten

Slimme producten en software

Slimme producten zijn producten die door verbinding met het internet, nieuwe technologieën of geavanceerde software meer functionaliteit kunnen bieden dan andere producten. Zo kunnen dergelijke producten bijvoorbeeld uit zichzelf acties uitvoeren, op afstand bediend worden, aangeven wanneer onderhoud nodig is, gegevens verzamelen voor verbetering van de klantervaring, actief sturen op het verminderen van milieu impact en de locatie traceren 

Ons multidisciplinaire team komt uitstekend tot zijn recht bij de ontwikkeling van slimme producten en systemenWij ontwerpen niet alleen concepten, maar maken ook werkende prototypes, testen met doelgroepen en prepareren het product voor productie.   

De meerwaarde voor de doelgroep en de behoeften van de opdrachtgever zijn leidend in ons ontwerpproces. 

Track & trace van Zorgmiddelen in Ziekenhuis en Thuiszorg

ZuidZorg

Omnichannel Ervaringen in Retail

Asset 1

Waarde propositie ontwerp

Een waarde propositie is de meerwaardvan een product of dienst en een antwoord op behoeften, zowel voor de klant als voor de organisatie. Wanneer producten of ervaringen gebaseerd zijn op een goede waarde propositie, bestaat er meer kans op succes in de markt en zal er meer impact zijn dan bij andere innovaties. Succesvolle innovaties hebben daarom een snellere terugverdientijd op de investering.  

Het team van Ideaology is ervaren in waarde propositie ontwerp en het toepassen van deze waarde propositie in ontwerp- en ontwikkeltrajecten. Zo ontwikkelen we producten en services die aansluiten bij de markt en die waarde bieden aan de doelgroep.  

De waarde propositie kan op elk moment in het ontwerpproces opnieuw onderzocht en verbeterd worden om beter aan te sluiten bij de doelgroep. 

Techniek en prototypes

Een fysiek prototype maakt een wereld van verschil. Het is enorm waardevol om een prototype te kunnen tonen in presentaties of pitchesEen product dat klanten kunnen ervaren blijft immers eerder bij. Ook voor technische testen en gebruikerstesten is een prototype onontbeerlijk. Ideaology maakt zowel ruwe als gedetailleerd uitgewerkte prototypes. Wij kunnen je voorzien van product schetsen tot aan een volledig uitgewerkt product.  

Door de technische achtergrond van onze ontwerpers en onze multidisciplinaire aanpak bij Ideaology kunnen wij ook technisch complexe innovaties ontwerpen én uitwerken. Zo gaan wij wél de diepte in en realiseren wij je concepten 

Thermo-elektrisch Textiel

Asset 2

Circulaire Sportclubs

KNVB_Koninklijke_Nederlandse_Voetbalbond_white

Circulair ontwerp

Bij Ideaology worden ontwerpers specifiek opgeleid en getraind in circulair ontwerp. Bij een circulair ontwerp is een product of dienst zó ontworpen dat het zo lang mogelijk duurt voordat het product, de gebruikte materialen en benodigde energie op de niet-recyclebare afvalhoop belandt. Dat is goed voor het milieu én voor de financiën. Denk hierbij aan modulaire producten en diensten, reparatie gemakkelijk makeneen terugneem service, de keuze voor (herbruikbare) materialen, etc. 

Ideaology houdt al vroeg in het ontwerpproces rekening met circulariteit en duurzaamheid. Hierdoor is duurzaam ontwerp niet meer werk of veel duurder dan ‘regulier’ ontwerp. Er hoeven immers niet achteraf aanpassingen te worden gedaan. 

Wij kunnen ook bestaande producten en diensten meer circulair makenDaarbij analyseren wij eerst je huidige product of dienst waarna wij aanpassingen voor je uitwerken.  

Ervaringen en belevingen

De ervaring van de klant is het allerbelangrijkste in de keuze voor jouw organisatie of de concurrent en in de keuze om wel of niet terug te komenIdeaology helpt organisaties hun doelgroep positief te verassen en ervaringen te ontwikkelenDoor de huidige totaalervaring van je doelgroep in kaart te brengen, identificeren wij kansen en verbeterpunten. Vervolgens pakken wij door in de realisatie van de gevonden kansen en verbeteren van knelpunten.  

Ideaology ontwerpt ook totaalbelevingen en concepten. Hierbij is te denken aan belevingsconcepten voor evenementen en festivalsleuke educatieve activiteiten, interactieve theaterconcepten of spelontwerp. Vanwege onze sterke multidisciplinaire aanpak, overstijgen onze concepten en belevingen het gebruikelijke denkkader met verrassende en creatieve elementen die passen bij de doelgroep.  

Educatieve speelbeleving voor kleuters

DeOntdekfabriek-logo_white

Track & trace van Zorgmiddelen in Ziekenhuis en Thuiszorg

ZuidZorg

Klantinzichten en klantreis

Om succesvolle producten en services te ontwikkelen die goed aansluiten op de markt, moeten er eerst en bovenal inzichten zijn over de doelgroep. Door in gesprek te gaan met klanten, onderzoek en tests, krijgen we inzicht in hun belevingenonvervulde behoeften, gelukskansen en negatieve associaties. Dit kan worden weergegeven in klantreizen, profielen of persona’s of andere informatieve modellen 

Samen interpreteren we de uitkomsten van deze onderzoeken om producten of diensten te verbeteren en om de organisatie te optimaliseren.  

Innovatie support

Onze multi-getalenteerde professionals schakelen naadloos tussen disciplines en zijn in alle fases inzetbaar. Daardoor kunnen wij op ieder moment van het ontwikkelproces ondersteuning bieden aan een bestaand team of het project overzien vanuit een management rol.  

Wij lossen ook strategische en bedrijfskundige vraagstukken op die met innovatie te maken hebben. Hoe kan de organisatie innovatie gebruiken voor strategische herpositionering? Hoe kan de organisatie beter ingericht worden om innovatie en vernieuwing van binnenuit te faciliteren? Hoe kunnen we in gestructureerde stapsgewijze innovatieprojecten doelgericht toewerken naar het gewenste niveau of type van een product of dienst? Welke marktveranderingen kan een organisatie verwachten op de lange termijn? Hoe kunnen we het beste in een nieuwe markt treden? Wij ondersteunen je graag in dergelijke vraagstukken met onderzoek, advies, een innovatie roadmap, scenario planning en andere concrete handvatten.  

Toeleveranciers betrekken in innovatieprojecten

DSM

Omnichannel Ervaringen in Retail

Asset 1

Herpositionering

Organisaties groeien, ambities veranderen, markten stellen hoge eisenWanneer de huidige positie in de markt strategisch gezien niet meer klopt is herpositionering de juiste keuze.  

Door marktanalysegebruikersonderzoek, waarde propositie ontwerp, gerichte innovatie en innovatie roadmaps kunnen wij helpen de marktpositie te krijgen die gewenst isOp deze manier tillen wij samen met onze opdrachtgever productontwikkeling naar een hoger, doelgericht niveau.  

Ideaology helpt organisaties hun marktpositie, product portfolio en waarde propositie(s) actueel te houden met producten en diensten die passen bij de doelgroep en de organisatie. 

Ervaringen

© 2021 Ideaology  |  Algemene voorwaarden  |  Privacyverklaring